3
2018Què passaria si les abelles no existissin?, iniciem un nou projecte
Iniciem un nou projecte a la classe del cavallets de mar. El conte de “La margarida ” va ser l’activador que va encendre l’espurna de la motivació. La preocupació per les abelles va fer que volguéssim saber-ne més. I casualment, un eixam d’abelles al nostre pati va fer que es disparés la curiositat per aquest pol·linitzador.
Ens van formular preguntes : què passaria si les abelles no fessin mel?, què passaria si matéssim totes les abelles?, com és que piquen?, amb què ens piquen?, com es diu el senyor que les cuida? on viuen?… i moltes altres preguntes que ens van mantenir molt atents al llarg de tota l’activitat. Finalment, va sorgir una gran pregunta que és la que dóna nom al nostre projecte: Què passaria si les abelles no existissin?
Vam acordar que podíem buscar molta informació per respondre-les, però a on?: internet, revistes, llibres, preguntant al senyor que les cuida (que encara no sabem quin nom té), preguntant els pares, els nens grans, mirant vídeos, pel·lícules…
Doncs ens posem mans a l’obra!
Partim dels coneixements previs que tenen sobre l’animal, què fa?, on viu? i també, que ells facin hipòtesis sobre què passaria si no existissin les abelles? i fem un dibuix per descobrir-los. Cada nen/a ens va explicar el que coneixia i en vam prendre nota.
Us deixem el recull de dibuixos inicials
A mesura que avancen els dies i visualitzem vídeos estem aprenent moltes coses del món de les abelles.
Per tal de no oblidar tota la informació i fer-la més visual i poder-la revisar, decidim fer un mural que reculli què fan les abelles, quins són els principals perills, com les podem ajudar…uff…és molta informació que anem estructurant mica en mica! De moment hem recollit que fan ruscs naturals, que van a recollir el nèctar a les flors i porten el pólen de flor en flor. Ja ha sortit la paraula pol·linitzen.
Hem descobert que hi ha el mico daurat, a qui també li agrada el nèctar i canvia el pólen de flor en flor: també és un Pol·linitzador.